Photo Rating Website
Indeks szkło P1 szkło skup szoarma szkic tortu
Szynobus Wałcz Piła rozkład

aaaaPiotr Dziedzic Fotografiaaaaa

Temat: Z cyklu "cuda sie zdarzaja" - rewolucja w Zachodniopomorskim

Zgodnie z tym cobylo napisane zostala/zostanie utworzona polsko-niemiecka
spolka ale ma ona sluzyc tylko i wylacznie przekazaniu


Zachodniopomorskiemu


Zakladowi  Przewozow Regionalnych 7szt jednostek spalinowych VT624 (5
trzyczlonowych i 2 czteroczlonowe). Jednostki te pojawia sie u nas juz w
grudniu a od 7 lutego wejda juz do eksplatacji. [...]
Jest to sukces p. Andrzeja Chanko gdyz on byl inicjatorem calej akcji i
poprowadzil ja z sukcesem do konca. Moje serdeczne gratulacje.


Gratuluję z całego serca i życzę dalszych sukcesów!
A w szczególności życzę teraz stworzenia jak najbardziej dogodnego dla
podróżnych rozkladu jazdy oraz jak najwygodniejszego dla podróżnych
wykorzystania wszystkich nabytków taborowych. Wierzę także, że prędzej czy
później uda się uruchomić zarzucone przed laty, a jakże ważne połączenia
pasażerskie, takie jak chociażby Stargard - Wałcz - Piła.
Jak to fajnie móc czasami być dumnym, że się mieszka w Szczecinie. :-)))


Dodatkowo w przyszlym roku dolacza trzy szynobusy typu SA106  gdyz PESA
wygrala ona przetarg.


Ciekawa nowina.
BTW pesobusy to nie szynobusy, lecz wagony motorowe. :-D

pzdr.


Źródło: topranking.pl/1567/z,cyklu,cuda,sie,zdarzaja,rewolucja,w.php


Temat: wielkopolskie szynobusy
leszczynianin <mchmiel@op.plnapisał(a):


wczoraj województwo odebrało juz 10 szynobusa jest to 3 szynobus SA132, a


ile potrzeba zgodnie z rozkładem szynobusów codzienie na obiegach

poznańskich. pytam sie tak poniewaz leszczyńskie obiegi obsługuja 3 a


zgodnie z rozkładem potrzebny jest jeszcze jeden szynobus. Czy jest szansa że
np SA 132 bedzie stacjonował poza Poznaniem.

Leszno czeka na czwarty szynobus. kiedy sie on pojawi w Lesznie.
dzieki z info


Hm, nie wiem jak będzie w najbliższym czasie, ale od nowego rj. (od 10
grudnia) 1 SA132 ma obsługiwać 1 parę (z pięciu planowanych ogółem) na linii
Leszno - Głogów.  
Poza tym 1 SA108 ma obsługiwać 3 pary (z sześciu planowanych) na trasie Piła -
 Wałcz.

Pzdr, Bodek


Źródło: topranking.pl/1568/wielkopolskie,szynobusy.php


Temat: Słupsk. Znikną pociągi do Szczecinka?
britneykiller <britneykil@gazeta.SKASUJ-TO.plnapisał(a):


Interesuje mnie jeszcze jedno. Czy w skrajnym przypadku nie możnaby
zorganizować przewozów, traktując Miastko albo ewentualnie Biały Bór (w tym
przypadku nie jestem do końca pewien, na ile jest to technicznie możliwe,
ale
powinno chyba być) jako stację przesiadkową. Wiadomo, że największe potoki
generowane są na odcinku Słupsk - Miastko, więc tutaj skład wagonowy miałby
rację bytu. Natomiast na pozostały odcinek trasy wystarczyłby któryś z
2xSA110
z ZZPR. Na pewno pomogłoby to sprawiedliwiej rozdzielić koszty między
zakładem
zachodniopomorskim a pomorskim, choć z drugiej strony konieczność przesiadki
mogłaby niektórych zniechęcić do jazdy pociągiem.


W nowym rj Zach-Pom nie ma możliwości technicznych obsłużenia tego odcinka
własnymi szynobusami z powodu ich braku.
Po spaleniu się SA110-06 i 07 obecnie dysponujemy rezerwą 2 pojazdów, lecz od
10 grudnia zwiększamy przewozy na kilku innych liniach oraz reaktywujemy
Piła - Wałcz, więc tej rezerwy praktycznie nie będzie.
Nie ma problemu rozliczeń kosztów na liniach granicznych między
województwami, więc dzielenie relacji nie wcjodzi w grę. Pozatym byłoby to
szkodliwe z marketingowego punktu widzenia.
W przypadku uruchomienia składów wagonowych na tej linii Zach-Pom i tak
wyłoży kasę za swój odcinek. Jedynie organizację ruchu pozostawiliśmy
Pomorskiemu i od nich będzie zależał ostateczny kształt rozkładu na tej linii.

Pozdro, BJ


Źródło: topranking.pl/1570/slupsk,znikna,pociagi,do,szczecinka.php


Temat: Poznań - Wolsztyn: apel
Rzeczywiście, "parowozownia uratowana" przez obsługę parowozami innej pary
pociągów, ale co z tego, kiedy uwalanie linii trwa. Bez tych skasowanych
pociągów cały rozkład jest przecież bezsensowny. Po co komu pociąg o 23-ej
Poznań-Grodzisk, jeżeli nie można dojechać na 14-tą do pracy? Po co z Poznania
do Grodziska o 5.30 i 6.35? Ten o 9-tej był idealny.

Jestem pewien, że większy deficyt niż 4436 i 4441 mają uruchomione od lutego F-
ki Leszno-Zbąszynek-Leszno, Poznań-Wągrowiec-Poznań (szczególnie przy tej
wspaniałej komunikacji zastępczej) nie mówiąc już o Piła-Wałcz.

"Genialne" jest, że z Grodziska do Poznania są poc. o 8.50, 10.15 a potem
przerwa do 16-tej.

Może trzeba uderzyć z pismem do Burmistrza Miasta i Gminy Wolsztyn? (brak poc.
4436 uniemożliwia dojazd turystom do Wolsztyna).
Poza tym od biedy wg starego rozkładu można było obsługiwać obie pary do
Poznania jednym parowozem. Teraz to jest niewykonalne. To jest oszczędność???

Może trzeba zaproponować jednoczesną:
-likwidację poc. 4434
-zmianę terminu 4437 na "kursuje codziennie" na całej trasie
-likwidację poc. 4439
-przywrócenie poc. 4436 i 4441

To tylko 300 pockm/tydzień więcej niż wg obecnego rozkładu przy zmniejszonych
kosztach eksploatacji i większych wpływach z biletów!

Ja nie dostałem odpowiedzi od marszałka Woźniaka w ogóle. Będę pisał jeszcze
raz.

Przy okazji: wie ktoś co robi w Wolsztynie szynobus po przyjeździe na poc. 4430
o 7.17? Wraca dopiero na poc. 4445 o 15.39?

WZ


Źródło: topranking.pl/1570/poznan,wolsztyn,apel.php


Temat: Pociągiem po Zachodniopomorskim - relacja z wyprawy
Użytkownik <wesierskitom@poczta.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:7ba6.00000001.3b805@newsgate.onet.pl...

| Bez szynobusów trochę ciężko... :(

Lepiej niech sie pospiesza. Poszszedl odcinek do Pily przez Walcz wiec


PKP nie bedzie mialo oporow zamknac slepaka.


Ale to juz chyba tylko nadzieja w samorzadzie


Ten odcinek Stargard - Kalisz Pom. odżył w tym rozkładzie chyba właśnie
tylko dzięki samorządowi, więc może się ostanie.
A swoją drogą dziwnie to wygląda, że linia urywa się przed Wałczem, i w
sumie w Wałczu w ogóle nie działa PKP - a tak blisko stamtąd chociażby do
Piły...

pzdr.


Źródło: topranking.pl/1571/pociagiem,po,zachodniopomorskim,relacja,z.php


Temat: Pociągiem po Zachodniopomorskim - relacja z wyprawy

Użytkownik <wesierskitom@poczta.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:7ba6.00000001.3b805@newsgate.onet.pl...

| Bez szynobusów trochę ciężko... :(

| Lepiej niech sie pospiesza. Poszszedl odcinek do Pily przez Walcz wiec
PKP nie bedzie mialo oporow zamknac slepaka.
| Ale to juz chyba tylko nadzieja w samorzadzie

Ten odcinek Stargard - Kalisz Pom. odżył w tym rozkładzie chyba właśnie
tylko dzięki samorządowi, więc może się ostanie.
A swoją drogą dziwnie to wygląda, że linia urywa się przed Wałczem, i w
sumie w Wałczu w ogóle nie działa PKP - a tak blisko stamtąd chociażby do
Piły...


To jest wlasnie najbardziej zadziwiajace. Dziwi mnie zreszta ze samorzad Walcza nie wywalczyl dalszego funkcjonowania pociagow.
Przeciez rentownosc lini na odcinku Walcz-Pila na pewno byla wyzsza chocby z powodu wielkosci miast a i w Walczu i w Pile
stacje sa usytuowane dosc dobrze.
Zreszta jak rentownosc odcinka Stargard Szcz-Kalisz Pom nadal bedzie wynosil 3% to dlugo nie pozyje bo cisiaj w gminach kiepsko.
Chyba ze wreszcie zjawia sie te szynobusy. Obawiam sie ze to samo moze spotkac linie do Pyrzyc (ok 5%). Tez slepak i niewiele
wyzsza frekwencja a do tego wlaza do jednej stacji wezlowej. Z historii likwidacji lini ladnie widac ze oni lubia likwidowac odciki hurtem

Pozdrawiam
Tomek


Źródło: topranking.pl/1571/pociagiem,po,zachodniopomorskim,relacja,z.php


Temat: Od dziś nowy rozkład jazdy pociągów
Użytkownik "Marcin Rutkowski" <marcinrutUSU@poczta.onet.plnapisał


http://www.glos.com/index.php?ida=1939
Od niedzieli obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów. 53 oznaczono
literą "F"
(fakultatywne), które na razie nie będą kursować. Chodzi między innymi
o
połączenia z Poznania do Konina, Chodzieży, Wągrowca, Leszna i Nowego
Tomyśla.
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,3783904.html
Po drugie: przywrócone zostało
kursowanie pociągów z Piły do Wałcza. Będą tam jeździć szynobusy. Po
trzecie: przybyło kilka pociągów na trasach o dużych tzw. potokach
podróżnych, czyli z Poznania do Grodziska Wlkp., Krzyża, Jarocina,
Gniezna i
Wolsztyna. Po czwarte: nowe pociągi pojadą też z Wolsztyna do
Zbąszynka i
Leszna, a także z Leszna do Wschowy. Liczba pociągów zwiększy się z
358 do
376. Jednak kolejarze straszą, że wycofają 53 pociągi, jeśli nie
dostaną
odpowiedniego dofinansowania z Urzędu Marszałkowskiego


Czy tylko mnie się wydaje, że te informacje są wzajemnie sprzeczne?
Pojechał w końcu ten Wałcz i inne "F" czy nie?

Pozdrawiam


Źródło: topranking.pl/1571/od,dzis,nowy,rozklad,jazdy,pociagow.php


Temat: Kalisz ruszył !

Użytkownik "Bartek Przybylski" <b_k_przybylskiWYTNI@op.plnapisał w
wiadomości


1. Czy Wałcz - Piła rusza w grudniu, czy nie jest to jeszcze pewne? Jeśli
tak,
to czy będzie obsługiwane wielkopolskim, czy zachodniopomorskim pojazdem
(zakładam, że szynobusami)?


3 pary na autobusach + 3 pary na składach.
Czas jazdy 32 min.
Sprawa niemal pewna.


2. Realistycznie patrząc, kiedy możemy doczekać się pociągów Szczecin /
Stargard Szcz. - Wałcz / Piła?


W najbardziej optymistycznym wariancie rozkład 2007/2008 - ale to wariant
najoptymistyczniejszy.


3. Czy rozważane jest na przykład uruchomienie połączeń do Mirosławca, czy
Kalisz Pomorski Miasto jest końcem marzeń kolejowych w kierunku Złocieńca?


To pytanie należałoby zadać władzom Mirosławca - czy chcą kolej u siebie też
mieć.


Źródło: topranking.pl/1573/kalisz,ruszyl.php


Temat: [zachpom] Szynobusy już w marcu?


MaTe, Wałcz został niejako skrzywdzony tym, że jest w naszym a nie
Wielkopolskim województwie... Dla mieszkańców Wałcza i okolic naprawdę
lepiej jest się dostać do Piły czy Poznania niż do Szczecina.


Doskonale o tym wiem dlatego wlasnie zwracam uwage by skoro mamy już
szynobusy to i tamten odcinek nimi obsluzyc a przy dobrym rozkladzie i
ofercie tam pociagi mogly by byc pelne.


Źródło: topranking.pl/1576/zachpom,szynobusy,juz,w,marcu.php


Temat: [pr] Dzięki porozumieniu dwóch samorządów ożywa kolej regionalna
http://www.glos.com/2005/index.php?id=57234
PIŁA / Dzięki porozumieniu dwóch samorządów ożywa kolej regionalna

Powrócą pociągi

Jest to dobra wiadomość dla mieszkańców miejscowości położonych wzdłuż tej
linii. Zabiegali oni od lat, aby pociągi ponownie jeździły. W tej kwestii
spotkali się wicemarszałkowie z województw wielkopolskiego i
zachodniopomorskiego, którzy wyrazili wolę uruchomienia regionalnego
połączenia na trasie Piła - Wałcz.

- Pieniądze na kursowanie pociągu wyłożą oba wojewódzkie samorządy.
Natomiast szynobus przekaże na tę trasę Szczecin. Teraz organizacją
przewozów pasażerskich zajmą się fachowcy, którzy wyliczą koszty i ustawią
rozkład jazdy pociągów tak, aby linia się przyjęła - informuje Jerzy
Krygier, dyrektor departamentu transportu Urzędu Marszałkowskiego w
Poznaniu.

Zdaniem dyrektora Krygiera, do podróżowania zachęcić mogą dogodne godziny
odjazdów, częstotliwość kursowania oraz wygodna podróż nowoczesnym wagonem.
Jeśli te warunki będą spełnione, kolej na tej trasie może być konkurencyjna
wobec autobusów. Rozważana jest też kwestia, aby pociąg na trasie Wałcz -
Piła jeździł nawet bezpośrednio do Bydgoszczy i Poznania. Do przywrócenia
trasy kolejowej dla ruchu osobowego włączą się też gminy. Uruchomione muszą
być do tego czasu zamknięte stacje. Trasa z Piły do Wałcza będzie pierwszym
etapem odbudowy linii. Zamierzeniem samorządowców jest, by w przyszłości
pociąg kolei regionalnej jeździł z Piły do Stargardu Szczecińskiego.
Potrzeba jednak pieniędzy na remont mostu w Krępie na rzece Drawie. Te
znaleźć ma Urząd Marszałkowski w Szczecinie, bo położony jest on jest w
województwie zachodniopomorskim. ans

Linia kolejowa z Piły do Wałcza należy do starszych w północnej
Wielkopolsce. Otwarta została w 1888 roku. Jeszcze w tym samym roku pociągi
pojechały do Stargardu Szczecińskiego. Składy osobowe na tej trasie
kursowały do końca lat osiemdziesiątych. Przez ostatnie kilkanaście lat na
trasie z Piły do Wałcza i z powrotem jeździły tylko pociągi służbowe. Dzięki
nim jednak linia jest przejezdna, a tory i kolejowe urządzenia techniczne
nie zostały rozkradzione przez złomiarzy.


Źródło: topranking.pl/1567/83,pr,dzieki,porozumieniu,dwoch,samorzadow,ozywa.php


Temat: Wojewodztwo Środkowopomorskie


Więc zmienił się tylko adresat - problem pozostał. Dla aspiracji jednego
miasta kilka powiatów ma mieć przechlapane - wolą byc gdzie indziej, ale
Koszalin i Lepper chce i koniec - nie mają nic do gadania.


Ja bym nie gloryfikował uchwał jakiś tam rad gmin czy powiatów. Na całym
obszarze, który miałoby objąć nowe województwo należy przeporowadzić
referendum. Najlepiej wraz z najbliższymi wyborami samorządowymi, to da duże
oszczędności. Wówczas będzie można obiektywnie stwierdzić kto jest za czym.
Przykład - powiat bytowski. Oficjalnie jest przeciwko nowemu województwu,
ale nikt nie bierze pod uwagę Miastka i jego okolic. Tam ludzie są
ewidentnie za. Więc uchwały samorządu niestety nie zawsze są zgodne z wola
mieszkańców.


Porąbana sprawa - czegoś takiego nie powinno być w żadnym województwie, a
niestety funkcjonuje. Zlikwidować Lubuskie i jedno będzie z głowy.
Kuj-pom.
powiedzmy, że te dwie stolice są w ramach jednej aglomeracji, więc jeszcze
jak musi - to jakoś przejdzie.


Ano nie powinno. Ale jest. Przy liczbie województw 8-9 dla Kuj-Pom także nie
byłoby miejsca. A ja osobiście obstaję za taką liczbą.


Co do kolei: Złotów czy Wałcz w Środkowopom. oznaczają połączenia
międzywojewódzkie między Piłą a Chojnicami, Piłą a Stargardem co oznacza,
że
mogą bardzo szybko wylecieć z rozkładu, bo o nich decydowała będzie
wyłącznie PKP PR, skoro dostanie na nie dotacje z MI. Powstanie kiedyś
bezpośredniego połączenia Szczecin - Chojnice, czy Szczecin - Trójmiasto
przez Chojnice też odejdzie w zapomnienie. Teraz to kwestia umowy między
sąsiadującymi województwami, później to już kwestia PR.


Któryś z przedpisców mądrze tu napisał że organizacja ruchu kolejowego tylko
w oparciu o granice województw to poroniony pomysł. I trudno nie przyznać mu
racji.
A Słupsk na tym raczej by stracił, bo mimo że nie jest w Zachodniopomorskim,
to już dziś można spotkać tu dwa Zachodniopomorskie szynobusy naraz. I nikt
w Szczecinie afery z tego tytułu nie robi. Zaś pociagi finansowane przez UM
w Gdańsku kończą bieg w Miastku. I raczej trudno liczyc na odbetonienie
naszych struktur w tym zakresie. Zachodniopomorskie ZPR powinien przejąć
organizację przewozów na całym Pomorzu. Od Olsztyna przez Bydgoszcz, Piłę,
po Gorzów.
AS


Źródło: topranking.pl/1567/wojewodztwo,srodkowopomorskie.php


Temat: Szynobusem do Wałcza
"Tygodnik Pilski", 05.07.2005

Szynobusem do Wałcza

  Prawdopodobnie już w styczniu, na linii Piła - Wałcz zaczną kursować
szynobusy. To efekt prawie czterech lat rozmów pomiędzy zachodniopomorskim i
wielkopolskim urzędem marszałkowskim, przedstawicielami PKP oraz władzami
Wałcza. Nieco później mają być również przywrócone połączenia Wałcza ze
Szczecinem.
  Przed tygodniem w Urzędzie Miasta w Wałczu odbyło się spotkanie stron
zaangażowanych w sprawę. Okazało się przełomowe, a szansa na przywrócenie
połączeń kolejowych z Piłą i Szczecinem - realna.
  - Sprawa ciągnie się od momentu zawieszenia tych połączeń, czyli około
czterech lat - mówi Zdzisław Tuderek, burmistrz Wałcza. Powrót kolei może
jednak nie być prosty. Gdy połączenia zostały zawieszone, miejsce pociągów
wypełnił transport kołowy. Pojawili się prywatni przewoźnicy. - Dlatego
szynobusy będą musiały być konkurencyjne, przede wszystkim trzeba opracować
dobry rozkład jazdy - podkreśla Zdzisław Tuderek.
  Technicy PKP, oceniając stan linii kolejowej na trasie Piła - Wałcz
stwierdzili, że jest dobry. Dlatego też w pierwszej kolejności to właśnie te
połączenia mają być przywrócone. By tak się stalo, zachodniopomorski Urząd
Marszałkowski ma zakupić trzy niemieckie szynobusy (wartość jednego ok. 4,5
mln zł), które będą kursować z Piły do Wałcza. - Ich głównym zadaniem będzie
przewożenie pasażerów na pilski dworzec, by mogli jechać dalej - mówi
Zdzisław Tuderek. Bardziej skomplikowane będzie przywrócenie transportu
szynowego w stronę Szczecina. Głównym problemem jest stan wiaduktów w Krępie
Krajeńskiej i Białym Zdroju, których naprawa kosztować będzie ok. 780 tys.
zł. Pocieszające jest jednak to, że odcinek linii, na ktorej wiadukty się
znajdują, jest traktowany jako strategiczny przez Ministerstwo Obrony
Narodowej. To również prawdopodobnie ono zajmie się remontem wiaduktów i w
ciągu dwóch lat szynobusy ruszą w kierunku Szczecina.


Źródło: topranking.pl/1568/szynobusem,do,walcza.php



Piotr Dziedzic Fotografia

Designed By Royalty-Free.Org