Photo Rating Website
Indeks szkło P1 szkło skup szoarma szkic tortu
Szyba metr kwadratowy Cena

aaaaPiotr Dziedzic Fotografiaaaaa

Temat: Regał na książki. Z czego?
 Co Państwo o tym sądzą. prosze o radę. A

może jest w któryms obecnie dostępnym czasopismie dla majsterkowiczów jakis
artykuł na ten temat?


Witam,
ja upodobałem sobie robienie półek ze szkła hartowanego piaskowanego.
Mam już wiele takich w łazience, teraz robię szafkę rtv.

W przypadku regału na książki "pionowe elementy" zrobiłbym z drewna,
albo jeszcze lepiej półki zamontował na ścianie na sklejkowych
kątownikach (zawczesu trzebaby wywiercić dziury w szkle, przed hartowaniem).

Hartowana szyba jest bardzo wytrzymała, bezpieczna, nie odkształca się.
Na piaskowanej dodatkowo wcale nie widać kurzu. Cena za metr kwadratowy
nie jest kosmiczna, bo około 100 PLN.

pz, Kamil.


Źródło: topranking.pl/1559/regal,na,ksiazki,z,czego.php


Temat: Budowa kominka z płyt krzemianowo-wapniowych


Jak pisałem, jest to ceramiczna szyba kominkowa. Chyba nie myślisz, że
zapłaciłem 150PLN za zwykłą szybkę ledwo pół metra na ćwierć :-)


Hehe, no nawet nie wiem jak szyba stoi zwykla :-) Znalazlem w necie takie
szyby, wysylka ponoc w ciagu 24 h, ceny podaja albo za 1 cm2 i wacha sie ona
okolo 0,15 zl lub podaja za metr kwadratowy i np. na kratki.com (czy jakos
tak) wychodzi 1220 zl / m2. Ja mam szybe 46,3 x 78,9 i kosztowalo by mnie to
(wedlug ich kalkulatora ze strony) jakies 450 zl + wysylka.
Oblece jutro szklarzy i zobacze czy cos maja u siebie takiego. Dodam jeszcze
ze polozylem kawalek tej swojej szyby na kartce i jest ona lekko czerwonego
lub rozowego koloru. Mam ten kawaleczek po to zeby ewentualnie grubosc
porownac jutro u szklarza.
Dzieki za podpowiedz.


Źródło: topranking.pl/1559/budowa,kominka,z,plyt,krzemianowo,wapniowych.php


Temat: Technologia budowania - pytanie
On Wed, 5 Mar 2003 18:55:33 +0100, "Adam Horak"


<yan@wytnij.to.malenstwo.iinf.polsl.gliwice.plwrote:
Ale chyba jeszcze wypada tego pustaka chasiowego sporo docieplic no nie ?
Jako material jest on tani ale dziadowski.

Ja osobiscie polecilbym beton komorkowy 500kg/m3 grubosci 36cm ktorego
wychodzi 8 szt na metr a koszt pustakow wychodzi okolo 60 zl za metr
kwadratowy muru. Tego juz nie trzeba docieplac a wystarczy tylko otynkowac.


Pytający wyraźnie pisał, że cena jest dla niego decydującym kryterium.
A skoro tak, to pustak chasiowy. To, że go trzeba ocieplić to prawda,
ale inwestycję można rozłożyć w czasie, np. za rok czy dwa. Dla budowy
metodą gospodarczą, bez kredytu to ma czasam duże znaczenie.
Zresztą być może pytający ma pod nosem las, a więc opał za darmo,
albo szwagra w bieda-szybie, więc ocieplanie domu nie kalkuluje mu
się zupełnie.

pozdrawiam serdecznie,

Andrzej Garapich
gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl

Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią


Źródło: topranking.pl/1559/technologia,budowania,pytanie.php


Temat: okna

Użytkownik Lidia Boruc <lbo@progress.comw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:19990915120721Z1382038-7067+2@mercury.newsgate.pl...


Czesc wszystkim

Wczoraj pytalam sie o ceny okien w okolicy Wa-wy
(GGG dzieki za wskazowki)
mam juz informacje z kilku firm
dziwia mnie roznice w cenie (dokladniej dodatkow)
w jednej firmie za szybe termoizolacyjna k=1,1 place
29 zł za metr, w innej 10 zł
czy to z powodu "kalkulacji" czy poprostu szyba szybie nie rowna


Niektórzy zawyżają cenę samego okna i w ten sposób obniżają dopłatę do
szkła.
Cudów nie ma, za wszystko i tak płaci klient.


W ogole czy warto jest doplacac do takiego typu szyby
i jakiej marki szyby sa dobre.


Warto. Zresztą zależy to od tego czy masz własny domek czy mieszkanie w
bloku - czyli czy płacisz za rzeczywiście zużytą energię (na ogrzewanie) czy
za metr kwadratowy mieszkania.
Nie ma "marki" szyby, są tylko producenci którzy produkują szyby o
odpowiednim współczynniku.


W informacjacj ktore juz posiadam sa szyby
Panorama, SCHUCO, Oknoplast Kraków i REHAU

Cenowo wychodza korzystnie Panorama i Oknoplast, ale moze nie trzeba
robic oszczednosci.


Zaoszczędzić 50 zł na oknie które ma służyć przez 40 lat ?
Moim zdaniem nie warto, ale ...
Poza tym, panorama należy do najgorszych systemów w Polsce.

pozdrawiam, Robert


Źródło: topranking.pl/1560/23,okna.php


Temat: szyby do garbusa - kolorowe
MarcinJM napisał(a):


Tomasz Antkowiak (z pracy) napisał(a):

| PS. w gre wchodza dowolne szyby, takze do ogorasa czy bulika, byle
| byly plaskie. jesli ktos chcialby pogadac albo o cos spytac to tez
| niech dzwoni!

Najlepiej ustal cene za 1m2 i juz, tak sie to wszedzie liczy


cena za szybe o powierzchni ponizej 0,4 m2, czyli w zasadzie kazde
garbowej szyby za wyjatkiem tylnej i przedniej) to byloby 55 zl, jesli
ktos chcialby wiecej niz 2 sztuki (czyli np komplet na boczne okna
opuszczane, trojkaciki, oraz boczne tylne) to cena do negocjacji,
na rozniste ogorki i inne wynalazki ceny tez do negocjacji (zaleznie od
powierzchni) generalnie cena za metr kwadratowy wyciety, zatepiony,
oszlifowany na krawedziach, przepolerowany i zahartowany, moze byc tez
naniesiony jakis znaczek (tutaj niestety brak mi informacji o tym jakie
sa dostepne) 120 zl. liczymy faktyczna powierzchnie szyby, jesli ma
powyzej 0,4m2, jesli mnie to liczymy jakby miala 0,4
dostepne w tej cenie kolory to szary, brazowy, zielony, wszytskie o
grubosci 6mm

jesli ktos bylby czyms zainteresowany to bardzo prosze o maila, moze byc
zrobiony kazdy ksztalt w zasadzie, narazie jednak wylaczajac z tego
szyby giete, tylko i wylacznie plaskie.


Źródło: topranking.pl/1594/szyby,do,garbusa,kolorowe.php


Temat: Szukam ekipy, ktora planuje byc we Francji
> Proszę wejść na stronę www.remonty.ltd.pl

Co znaczy cena malowania okna za m2 ? Za m2 nie malowanej szyby ? Czy framugi
okna liczyc w metry kwadratowe ? Czy pomylka w druku, i cena za sztuke
okna "normalnego" francuskiego, czyli dwie szyby, szerokosc 120 do 140 ?

Podobnie z malowaniami drzwi - co to znaczy za metr kwadratowy ?
Normalne drzwi to 80 czy 90 cm szerokosci, 2 m wysokosci. Ile jest cena za
normalne drzwi wlacznie z framugami !
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,217,32188301,32188301,Szukam_ekipy_ktora_planuje_byc_we_Francji.html


Temat: Zielony Nugat inwestor:SIM Ursynów
cena około 1000 zł brutto za metr (kwadratowy) ...
(Solarlux, Budmal, Grubek itd itp)

ten system nie daje osłony termicznej (między szybami jest około 2-3 milimetry
odstępu) tylko chroni przed wiatrem i zaleganiem śniegu na balkonie, generalnie
do niczego ...

pozdrawiam

andre_
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,106,2495615,2495615,Zielony_Nugat_inwestor_SIM_Ursynow.html


Temat: Ceny mieszkań wystrzeliły w górę
Prawie 150 mln euro za apartament w Londynie
qub, AFP2007-03-28, ostatnia aktualizacja 2007-03-28 20:44
Prawie 150 mln euro za apartament w Londynie zapłacił szejk Chamad bin Jassem,
wicepremier i minister spraw zagranicznych Kataru. To najwyższa dotąd cena za
mieszkanie w Wlk. Brytanii.


Szejk z Kataru kupił największy z apartamentów w One Hyde Park, superluksusowej
rezydencji budowanej w centrum Londynu. W budynku będzie 80 apartamentów, w
których metr kwadratowy kosztuje 6,2 tys. euro, a w mieszkaniach z widokiem na
Hyde Park - nawet 7,4 tys. euro. Na pniu sprzedano już trzy z czterech
największych apartamentów, które mają po 1858 m kw. powierzchni. Te najdroższe
mieszkania zapewnią bogaczom komfort życia jak w twierdzy: mają opancerzone
mury i szyby kuloodporne, prywatne windy ze specjalnym systemem zabezpieczeń, a
jedno z pomieszczeń może być wykorzystywane jako schron, jest wyposażone w
system wentylacji powietrza z gazów. Budynku będą strzec byli żołnierze SAS,
brytyjskich elitarnych jednostek specjalnych.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,30,60220176,60220176,Ceny_mieszkan_wystrzelily_w_gore.html


Temat: Do mieszkających w strzeżonych blokach/osiedlach
jestem przeciwnikiem wydzielonych, wyrwanych miastu "chronionych" osiedli.
Bieda a za płotem inny świat? Na całym świecie ludzie bogaci, którzy chcą
podkreślić swój status społeczny wyprowadzają się do miłych zakątów gdzie cena
za metr kwadratowy gruntu robi skuteczny odsiew.
A my w Polsce mamy swoje praktyki: plac zanaw dla lepszych dzieci a za płotem
dla gorszych gdzie co najwyżej psy z lepszej części mogą zrobić w piaskownicy
siku.
Przypuszczam, że taka "ochrona" też za bardzo się nie sprawdza. Zawsze możesz
założyć alarm z monitoringiem i zbrojone szyby. Dla mnie najlepszym ochoniarzem
jest życzliwy sąsiad.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,43139,50073723,50073723,Do_mieszkajacych_w_strzezonych_blokach_osiedlach.html


Temat: Szukam warsztatu oklejającego szyby samochodowe
Szukam warsztatu oklejającego szyby samochodowe
Chciałbym sie dowiedzieć gdzie w Przemyślu znajduje sie firma, która zajmuje
się oklejaniem folią przciwsłoneczną szyb samochodowych i jak jest cena
orientacyja za metr kwadratowy. Dodam, że posiadam samochód opel omega B
combi i chciałbym okleić drzwi tylnie, klapę bagażnika, i szyby boczne
tylnie. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,165,46915713,46915713,Szukam_warsztatu_oklejajacego_szyby_samochodowe.html


Temat: Płaszowska-Semaco Invest

Witam Sąsiadki i Sąsiadów!

Sporo osób przyszło na zebranie wspólnoty - szkoda, ze z forum nie
wszystkim sie udalo dotrzec i spotkac.

Po spotkaniu jest kilka informacji istotnych:

1. windy maja zaczac działac od jutra - w sumie w mojej klatce -
blok B - juz dzialaja dzis :-) tzn. czy "juz" to kwestia sporna ;-)
ale dzialaja i to wazne... windy sa obudowane, by sie nie
zniszczyły, tylko panel jest odkryty.

2. w przyszłym tygodniu garaze maja byc odebrane przez "straz" i
oddane nam. Jak garaze zostana oddane, wówczas bedzie postawiony
szlaban, ze nie mozna bedzie wjezdzac na plac miedzy blokami. Jesli
ktos bedzie mial potrzebe wjechac, by wyładowac jakies meble,
itp.... ciezkie rzeczy, to klucz do tego szlabanu bedzie mial
kierownik i do niego trzeba uderzac w tej sprawie. Piloty do bram
garazowych i do bramy wjazdowej jest do odebrania w Semaco u P.Uli.

3. w przyszłym tygodniu zaczna prace w temacie "plac zabaw". Był
pomysł bloków Semaco - tych za "rózowcem", by polaczyc teren wokol
naszych bloków i teren z ich blokami, tym samym polaczyc place zabaw
i u nas w miejscu placu zrobic boisko do kosza, ale wiekszosc osob
nie chcialo "połaczenia" terenów i tego, by pod oknami osob z
parteru cale lato ktos stukal pilka do kosza... zatem pomysł jest
obalony.

4. klatki schodowe, ktore na dzien dzisiejszy juz sa pobrudzone,
sciany porysowane, itp beda jeszcze raz malowane - końcowo. Z tym,
ze wszyscy musimy zadbac o to, by pozniej juz nie brudzilo sie ich
tak szybko - materiałami budowlanymi itp.

5. Ponadto został poruszony temat w sumie troche nieprzyjemny, a
mianowicie: na dzien dzisiejszy prąd budowlany został juz wyłaczony,
jest oczywiscie w czesciach wspólnych - na klatkach schodowych -
dostęp do prądu "wspólnego" i niektóre osoby podpinaja sie do tego
prądu kablami w tych szybach, gdzie sa liczniki CO i wody i ciagna
nielegalnie ten prąd do swoich mieszkań. W ten sposob robia swoje
mieszkania z pradu, za który my wszyscy bedziemy płacic. Nie jest to
w porządku do innych mieszkańców i uwazam, ze takie sytuacje nie
powinny miec miejsca....

6. Punktem spotkania było wybranie zarzadu wspólnoty, i tak zarzad
składa sie z 5 ciu osob: Paweł Prysak (blok 57), Justyna Burczyńska
Zielińska (blok57), Kinga Jasek (blok 59), Piotr Borek (blok 59) i
Pani (z góry przepraszam, ale nie pamietam nazwiska).
Stwierdziliśmy, ze aby sie kontaktowac i by nie pisac na jakies
prywatne maile stworzymy mail zarzadu i jest to, jak Tiger napisał:
plaszowska5759@gmail.com Mysle, ze droga mailowa najlepiej sie
kontaktowac.

7. Zostałwybrany zarządca nieruchomości. Jest to firma ADM Zachód
www.zachod.biz.pl/?m=ofirmie Firma ta administruje takze
pozostałe bloki Semaco na Saskiej, osoby, które tam mieszkaja sa
zadowolone z usług tej firmy. Ponadto firma ta przedłożyłą
najtańsza oferte, stad wybór padl na nia własnie. Oczywiscie jak
bedize cos nie tak, to zawsze mozemy zmienic administratora, ale to
na pewno musi minac troszke czasu, raz abysmy wszyscy zamieszkali i
wtedy mozna oceniac prace itp.

Jesli chodzi o ceny, to wyglada to następujaco:

a) opłata eksploatacyjna za administrowanie bloków - 0,50 zł za metr
kwadratowy mieszkania

b) zaliczki na eksploatacje - 1,00 zł za metr kwadratowy mieszkania -
z tych zaliczek firma bedzie sie z nami rozliczac w koncu roku -
przedłozy faktury, jakie koszty zostały poniesione w ciagu roku za
prace w czesciach wspólnych (np. przeglądy wind itp.)

c) zaliczki na fundusz remontowy - 0,20 zł za metr kwadratowy
mieszkania

Zatem sumarycznie 1,70 zł za metr kwadratowy mieszkania.

Do tego dojdą koszty za ogrzewanie, wode ciepla i zimna, ale to wg
zuzycia w mieszkaniu oraz za wywóz śmieci 4,50 zł od osoby
mieszkającej.

Rozpisałam sie troche, jak ktos cos jeszcze pamieta z zebrania to
dopisze do mojego streszczenia :-)

Pozdrawiam Wszystkich!


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,412,32492662,32492662,Plaszowska_Semaco_Invest.html


Temat: Gorąca dyskusja o planie dla Kostrza
Gorąca dyskusja o planie dla Kostrza
Nie pierwszy raz jest taka dyskusja w Krakowie i zawsze, ale to bez wyjątku
zawsze schemat jest taki sam. Jeszcze się nie zdażyło, żeby ludzie którzy mają
grunty na terenie wyłączonym z zabudowy przez plan zagospodarowania, nie
reagowali alergicznie na zapisy planu, gardłując o konieczności wykupu ich ziemi
pod zagospodarowanie na cele publiczne, świętym prawie własności, komunie itd.,
itd., itd., okraszając to łzawymi komentarzami o wyzuwaniu z jedynej własności
itp. Wszystko to łączy się z brakiem znajomości istniejących uwarunkowań,
wartości reprezentowanych przez dany teren (dodam, że chodzi mi o wartości inne
niż cena w złotówkach za ar bądź metr kwadratowy) oraz obowiązujących przepisów
prawnych. Z wszystkich tych wypowiedzi wyłania się jasny obraz - zlikwidować
całkowicie planowanie przestrzenne (albo wyłączyć spod niego moje/nasze grunty,
gdzie indziej to niech sobie planują i wyłączają), znieść wszelkie ograniczenia
w gospodarce przestrzennej i BUDOWAć, BUDOWAć, BUDOWAć, HANDLOWAć, HANDLOWAć,
HANDLOWAć. To jest myślenie rodem z XIX wieku - i nie piszę tak dlatego by
dopiec adwersarzom Helenki ani by powołać się na modną dziś europejskość i
nowoczesność, tylko dlatego, ze tak wtedy myślano.

Dochodzę do smutnego wniosku, że dla współczesnych krakowian liczą się tylko
pieniądze i nic innego, i w imię pieniędzy są w stanie zabudować i zniszczyć
absolutnie każdy kawałek gruntu, nieważne gdzie on jest i co na nim (lub obok)
się mieści. Oto WOLNOŚĆ - o odpowiedzialności nikt nawet nie pomysli, więc się i
nie zająknie. Stwierdzam, że w mentalności krakowian od stu trzydziestu lat, od
czasów, kiedy to miasto zaczęło się intensywnie rozbudowywać, nie zaszły żadne
zmiany. Wtedy też charakterystyczny był brak jakiegokolwiek myślenia kategoriami
urbanistycznymi, a inwestorzy i właściciele nieruchomości postrzegali swiat
przez wąskie ramki swoich działek. Dlatego Kraków (poza Starym Miastem i tzw.
starą częścią Nowej Huty) jest taką straszliwą kaszaną urbanizacyjna, co widać
chodząc po krakowskich ulicach i patrzac na plan miasta. Dlatego wciąż powstają
ciasno, ciaśniutko zaudowane osiedla, byle weszło więcej domków i mieszkań.
Dlatego nikt nie dba o rozwój terenów zielonych. Dlatego mieszkańcy tych
ciaśniutkich osiedli stoją co dzień rano i popołudniu w makabrycznych korkach,
po domki i osiedla się buduje, ale nowych ulic - nie. Dlatego mieszkanie w tych
ciaśniutkich osiedlach jest rosyjską ruletką, bo strażacy nie mają szans
dojechać do pożaru poprzez kręte, wąskie i zatarsowane zaparkowwanymi zderzak w
zderzak samochodami uliczki. Dlatego młodzież łazi z nudów po ścianach tych
ciasnych osiedli i zmienia się w blokersów i dresiarzy. Dlatego nie można na
własnej działce kichnąć, zeby sąsiad dwie uliczki dalej nie wołał "na zdrowie",
a sąsiad obok nie musiał zmywać opryskanych szyb. Dlatego nie ma gdzie wyjść z
dzieckiem na spacer żeby mu pokazać jak wygląda motyl (tak, piję do
wcześniejszych postów), a jeden ar trawnika dla kilkudziesięciu dzieciaków do
biegania i kilkunastu psów do srania stanowi luksus.

Dlatego źle wróżę temu miastu, bo gdzieś musi przecież być granica psucia
przestrzeni i krajobrazu, po przekroczeniu której ludzie przestaną tu
przyjeżdżać i zostawiać pieniądze.

Nie chce mi się pisać więcej, bo to jest orka na wybetonowanym, szczelnie
zabudowanym ugorze. Póki nie zmieni się świadomość społeczna, póki umysły ludzi
będą tak ciasne jak ich działki i osiedla, nie ma szans by coś w tej materii się
zmieniło.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,412,62441252,62441252,Goraca_dyskusja_o_planie_dla_Kostrza.html



Piotr Dziedzic Fotografia

Designed By Royalty-Free.Org